09124866548

قفسه بندی برای پرورش قارچ + قیمت عالی + نصب و ارسال رایگان

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که به پرورش قارچ فکر می کنید، باید حتما یکسری نکات را قبل از شروع کار مانند قفسه بندی پرورش قارچ در نظر داشته باشید. پرورش قارچ یک فرایند پیچیده است که اگر دانش کافی درباره این موضوع را در اختیار نداشته باشید، ممکن است تمام سرمایه خود را بر باد دهید. اما علاوه بر دانش، باید بتوانید یک مکان مناسب برای رشد تعداد بیش تری از این محصولات فراهم کنید. ما در این مقاله قصد داریم تا بیش تر به جنبه مکانی پرورش قارچ بپردازیم تا شما عزیزان هیچ دغدغه ای در این باره نداشته باشید.

قفسه بندی برای پرورش قارچ

یکی از نکاتی که در پرورش قارچ خیلی حائز اهمیت است، کم کردن تماس کارگران با این محصولات است. با توجه به این که در سالن های پرورش قارچ، رفت و آمد زیادی وجود دارد، باید حتما برای این موضوع، راهکاری را در نظر بگیرید. قفسه بندی برای قارچ می تواند مزایای زیادی را شامل شود. به همین دلیل هم امروزه در خیلی از سالن های پرورش قارچ، این روش طبقه بندی به کار گرفته می شود. در ایران با توجه به این که پرورش قارچ از روش های مکانیزه استفاده نمی کند، حتما به قفسه بندی مناسب نیاز خواهند داشت.

افزایش سطح کشت قارچ با استفاده از قفسه بندی

این مورد، یکی از بهترین و مهم ترین مزیت های قفسه بندی برای تولید قارچ به شمار می رود. با توجه به این که سالن های پرورش چنین محصولاتی از ظرفیت و فضای محدودی برخوردار است، باید برای سودآوری هر چه بیش تر، به سراغ چنین روش هایی بروید. معمولا شما می توانید با استفاده از قفسه بندی اصولی، سطح زیر کشت سالن خود را تا حدود 5 یا 6 برابر افزایش دهید.  به عنوان مثال، یک سالن را در نظر بگیرید که متراژ آن حدود 200 متر مربع است. با توجه به این که کارگران نیاز به رفت و آمد در این مکان خواهند داشت، باید قسمت هایی را برای چنین کاری خالی گذاشت. این یعنی سطح زیر کشت شما چیزی کم تر از 200 متر مربع خواهد بود. اما اگر از قفسه بندی مناسبی استفاده کنید، می توانید پرورش قارچ را در چند طبقه انجام دهید. این یعنی شما می توانید حدود 5 یا 6 برابر حالت عادی، سطح زیر کشت خود را افزایش دهید. در این مثال، احتمالا میزان سطح زیر کشت شما به حدود 1000 متر مربع خواهد رسید.

آیا استفاده از قفسه بندی برای پرورش قارج، محدودیتی هم به دنبال دارد؟

معمولا مزایای استفاده از چنین راهکاری، خیلی بیش تر از محدودیت ها و معایب آن است. اما بالاخره هیچ روشی بدون عیب نخواهد بود. از جمله معایب قفسه بندی، می توان به محدودیت خود کارگران اشاره کرد. این افراد برای این که به طبقات بالاتر دسترسی داشته باشند، ممکن است خطراتی آن ها را تهدید کنند. به همین دلیل هم باید در هنگام رسیدگی به طبقات بالاتر، نکات ایمنی را رعایت کنند.

قیمت قفسه بندی قارچ دکمه ای

قیمت دقیق این قفسه ها مشخص نیست؛ برای این که به آخرین قیمت ها دسترسی داشته باشید، می توانید با تیم مشاوره ما ارتباط برقرار کنید. اما این نکته را در نظر داشته باشید که قیمت آن بسته به خیلی از عوامل تعیین می شود. معمولا مهم ترین عاملی که قیمت قفسه ها را تعیین می کند، تعداد طبقات و ابعاد مورد نیاز شما است. طبیعتا هرچه این مورد افزایش پیدا کند، هزینه شما نیز بالاتر خواهد رفت.  البته نباید از این موضوع غافل ماند که هزینه شما، به سود زیادی تبدیل خواهد شد. چرا که در صورت عدم قفسه بندی چنین سالن هایی، ممکن است با ضررهای قابل توجهی مواجه شوید. در مورد هزینه این قفسه ها نیز، نباید حساسیت زیادی به خرج دهید. در خیلی از موارد دیده شده است که فرد به خرید قفسه های کم هزینه تر روی آورده است و بعد از مدتی، هزینه تمام شده آن چند برابر شده است. با توجه به این که قفسه هایی با قیمت ارزان از کیفیت خوبی برخوردار نیستند، ممکن است در گذر زمان نسبتا کمی دچار مشکل شوند. با در نظر گرفتن این که طراحی مجدد این قفسه ها هزینه زیادی برای شما به بار خواهد آورد، باید همان ابتدا به کیفیت این محصولات توجه داشته باشید.

روش قفسه بندی پرورش قارچ

طریقه قفسه بندی قارچ بسته به نیاز مشتری انجام می گیرد. به علاوه، باید حتما به رعایت چند نکته توجه داشته باشید. به عنوان مثال، مسائل بهداشتی باید در اولویت شما قرار بگیرند؛ چرا که در گذر زمان، می توانند سبب به بار آوردن زیان مالی زیادی شوند. به علاوه، باید سطح ایمنی این قفسه ها را هم در نظر داشته باشید. این دو مورد، تاثیر زیادی در راندمان و سود حاصل از این کار خواهند داشت. اما اصولی که برای قفسه بندی چنین سالن هایی باید بدانید، شامل موارد زیر خواهند بود:
انتخاب قفسه های مناسب
قفسه مناسب برای هر سالن، با توجه به ابعاد آن سالن تعیین می شود. البته این موضوع را هم باید در نظر گرفت که چه میزان قارچی قرار است در هر قفسه پرورش داده شود. در صورتی که وزن آن ها عدد قابل توجهی است، باید حتما این مورد را در انتخاب قفسه مناسب لحاظ کنید. باید به سراغ مواردی بروید که هم هزینه کم تری داشته باشند و هم این که بهترین کیفیت را ارائه کنند.
 
توجه به میزان دسترسی کارگران
باید پس از لحاظ کردن ابعاد خود سالن، این قفسه ها را طوری به کار ببرید که دسترسی بیش تری برای کارگران ایجاد شود. معمولا توصیه شده است تا در هر دو طرف یک قفسه، راهرویی قرار داده شود تا کارگر بتواند به تمامی بخش ها دسترسی داشته باشد. 
رعایت ارتفاع و فاصله هر ردیف
معمولا برای این که بتوانید راندمان پرورش قارچ را افزایش دهید، باید این مورد را در نظر بگیرید. عددی که به عنوان یک استاندارد کلی در نظر گرفته شده است، ارتفاع حدودی 60 تا 70 سانتی متر برای هر طبقه است. به علاوه، باید فاصله طبقه اول هر قفسه تا کف سالن حدود 20 سانتی متر لحاظ شود. این مورد به این دلیل تعیین می شود که کارگر بتواند به راحتی کف سالن را تمیز کند. اگر فاصله بین کف و طبقه اول هر قفسه کم باشد، ممکن است در حین شست و شو، میزانی از رطوبت به قفسه برسد و سبب فاسد شدن قارچ ها شود. 

چرا باید سالن پرورش قارچ را قفسه بندی کرد؟

دلیل عمده آن، مزیت های زیادی است که استفاده از قفسه بندی برای یک سالن به همراه می آورد. به عنوان مثال، همانطور که اشاره کردیم، قارچ ها نباید در کف یک سالن قرار داده شوند. چرا که احتمال فاسد شدن و به بار آمدن ضررهای مالی خیلی افزایش پیدا می کند. به علاوه، می تواند راندمان و سود حاصل از این کار را تا حد زیادی افزایش دهد. دلیل آن هم این است که سطح زیر کشت سالن شما چندین برابر حالت عادی می شود. به علاوه، کارگران دسترسی خیلی بهتر و راحت تر به قارچ ها خواهند داشت. با توجه به قرارگیری راهروهایی در هر سالن، فرد می تواند به راحتی قارچ های موجود در هر قفسه را بررسی کرده و از پرورش درست آن ها اطمینان حاصل کند.

انواع قفسه بندی سالن پرورش قارچ

معمولا جنبه های مختلفی را برای تقسیم بندی انواع قفسه در نظر می گیرند. ما در این مقاله، انواع قفسه بندی سالن پرورش قارچ را صرفا براساس متریال به کار رفته بررسی می کنیم. معمول ترین انواعی قفسه موجود در بازار ایران، شامل موارد زیر اند:

قفسه های چوبی برای پرورش قارچ

قفسه های چوبی بیش در زمان های گذشته برای قفسه بندی به کار گرفته می شدند. اما امروزه دیگر کم تر سالنی برای بهبود راندمان خود، به استفاده از چنین قفسه هایی روی می آورد. این قفسه ها با توجه معایبی که داشتند، تقریبا از این چرخه کنار گذاشته شده اند. به عنوان مثال، یکی از معایب بسیار تاثیر گذار آن ها، می توان به جذب و عبور رطوبت اشاره کرد. پیش تر راجب این موضوع صحبت کردیم که نباید رطوبت کف سالن به طبقات اولیه برسد. اما این نوع قفسه با توجه به این که از چوب ساخته می شود، به راحتی می تواند رطوبت را از خود عبور دهد و سبب فاسد شدن قارچ ها شود.  به علاوه، این نوع سازه از استحکام نسبتا پایینی برخوردار است؛ این یعنی ممکن است در اثر کوچک ترین فشار یا ضربه ای، دچار شکستگی شود. در این صورت شما مجبور خواهید بود تا برای تعویض و نصب مجدد قفسه ها، هزینه اضافی پرداخت کنید. علاوه بر همه این ها، استفاده از قفسه های چوبی سبب می شود تا شما نتوانید نکات بهداشتی را به خوبی رعایت کنید. برای این که بتوانید قارچ های جدیدی را بپرورانید، باید هر قفسه را قبل از کشت مجدد، به خوبی شست و شو دهید. اما با توجه به این که چوب را نمی توان خوبی شست و شو داد، نمی تواند در این زمینه گزینه مناسبی باشد.
 

قفسه پروفیل ساختمانی جهت پرورش قارچ

این نوع قفسه نیز برای سالن های پرورش قارچ، کاربرد زیادی ندارند. معمولا برای طراحی چنین سازه هایی، به سراغ استفاده از میلگرد می روند. به همین دلیل هم نام آن را قفسه پروفیل ساختمانی قرار داده اند. از معایب این نوع سازه، می توان به استحکام بسیار پایین آن ها اشاره کرد. 

قفسه های لوله ای پرورش قارچ دکمه ای

بعد از سال ها استفاده از قفسه های چوبی، شرکت هایی به دنبال راه چاره ای برای افزایش مقاومت چنین سازه هایی بودند. به همین دلیل هم، به استفاده از لوله های گالوانیزه روی آوردند. این لوله ها با توجه به استحکام و مقاومت بالایی که داشتند، توانستند محبوبیت زیادی در این عرصه کسب نمایند. اما بعد از مدتی، متوجه شدند که این نوع سازه هم از معایبی برخوردار است. به عنوان مثال، دیده شده است که در نقاط جوش لوله ها، پوسیدگی هایی استفاده افتاده است. شایان به ذکر است که در این سال ها، راهکارهایی برای کاهش و رفع این مشکل ارائه شده اند. مثلا شما می توانید از نوعی رنگ اپوکسی برای کاهش این مشکل استفاده کنید. اما باز هم استفاده از این نوع سازه در سالن های پرورش قارچ، نمود بیش تری دارد. معمولا هم به دلیل استحکام بالا و علاوه بر آن، قیمت به صرفه آن، به سراغ استفاده از لوله های گالوانیزه می روند.

قفسه های پروفیل صنعتی

اما امروزه، بیشترین نوع قفسه ای که در سالن های پرورش قارچ دیده می شود، قفسه پروفیل صنعتی است. این نوع قفسه معایب نمونه های قبلی را رفع کرده است و به همین دلیل هم محبوبیت بیش تری نسبت به سایر انواع قفسه در بازار برخوردار است. این یعنی علاوه بر مقاومت خوبی که دارد، توانسته پوسیدگی ها احتمالی را هم به حداقل برساند. یکی از مزایای منحصر به فرد این نوع قفسه، امکان تنظیم مجدد آن است. به توجه به استفاده از پیچ و مهره، شما می توانید بسته به نیاز خود، ارتفاع هر قفسه را به راحتی تنظیم کنید. به علاوه، این موضوع می تواند قابلیت جابه جایی قفسه ها را هم برایتان فراهم سازد. در هر زمان که نیاز داشته باشید، می توانید برای افزایش راندمان کاری خود، تعداد قفسه ها را نیز افزایش دهید. 

استفاده از ریل های حرکتی برای قفسه بندی سالن

این ریل ها خود در دو نوع مختلف تولید و به بازار عرضه می شود. توجه به نکات و ویژگی های هر یک، می تواند تاثیر زیادی در سود و زیان شما داشته باشد.
1- ریل های منبری
معمولا برای این که کارگران بتوانند به طبقات مختلف هر سالن سر بزنند، از چنین ریل هایی استفاده می شود. به طوری که اپراتور روی یک صفحه چرخ دار سوار می شود و به راحتی به هر طرف حرکت می کند. البته استفاده از این نوع ریل با در نظر گرفتن کیفیت نسبتا پایین آن، می تواند عواقب بسیار بدی برای فرد به همراه داشته باشد.
2- ریل داروخانه ای
از این نوع ریل برای حرکت خود قفسه ها استفاده می کنند. به طوری که زیر هر قفسه، ریل را قرار داده و در صورت نیاز، قفسه را به سمت دلخواه خود جابه جا می کنند.
 
شماره تلفن سفارش قفسه پرورش قارچ چه شماره ای است ؟
جهت خرید و سفارش قفسه بندی برای پرورش قارچ با شماره 09124866548 تماس بگیرید.
ارسال و نصب قفسه بندی پرورش قارچ به چه صورت می باشد ؟
ارسال قفسه ها به صورت رایگان و فوری می باشد . هزینه نصب قفسه پرورش قارچ معمولا 10 درصد کل فاکتور می باشد.
کدام نوع قفسه بندی پرورش قارچ برای من مناسب است ؟
جهت مشاوره و انتخاب بهترین نوع قفسه برای پرورش قارچ با ما تماس بگیرید.
قیمت قفسه بندی پرورش قارچ چند است ؟
قیمت قفسه برای پرورش قارچ با توجه به حجم درخواستی و جنس مورد نظر متغیر می باشد.
تعداد بازدید این مطلب : 7378
تماس با ما
آدرس: میدان حسن آباد، روبه روی درب آتش نشانی ، پلاک 3
موبایل : 09124866548 - 09122167813
تلفن : 02166701410 - 02166711464
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به مرکز فروش تجهیزات فروشگاهی در تهران می باشد .
طراحی سایت و سئو : ایران طراح