09124866548

چگونه انباری را قفسه بندی کنیم و نحوه قفسه بندی انباری

خیلی از افرادی که در خانه های آپارتمانی زندگی می کنند، می دانند که انباری که در اختیارشان قرار می گیرد، محدودیت فضا و ظرفیت دارد. به همین دلیل هم باید به طبقه بندی وسایل در این مکان روی آورید. در غیر این صورت، نمی توانید تمام وسایل خود را در یک اتاق چند متری جا کنید. تنظیم وسایل با یک نظم و ترتیب درست، می تواند به راحتی حجم زیادی از وسایل را در یا اتاق چند متری جا کند. باید به این موضوع هم توجه داشته باشید که قفسه بندی یک انباری کوچک با انباری هایی که برای فعالیت های صنعتی بزرگ مد نظر است، متفاوت خواهد بود. در ادامه مقاله، راهنمای کاملی از چگونگی قفسه بندی انباری در اختیارتان قرار داده ایم.

انتخاب بهترین سیستم قفسه بندی برای انباری

انواع زیادی از قفسه بندی در بازار موجود است؛ اما باید به این نکته توجه کنید که هر یک از این قفسه بندی ها، مخصوص یک کالا هستند. این یعنی ممکن است بسته به کالای مربوطه، توانایی تحمل یک وسیله دیگر را نداشته باشند. به همین دلیل هم باید همان ابتدا، پیش بینی لازم را داشته باشید. معمولا پیشنهاد می شود برای انباری های داخل منزل، از قفسه بندی های مشبک استفاده کنید؛ چرا که در این انباری ها، وسایلی نسبتا سنگینی قرار داده نمی شوند. اگرچه، این نوع قفسه بندی توانسته استحکام و مقاومت خوبی برای کاربر ارائه کند تا بتواند انواعی وسیله را نگهداری کند. همچنین، با توجه به شکل طراحی آن، می توانید به راحتی به هر وسیله ای دسترسی داشته باشید. این نوع قفسه بندی طوری قابل تنظیم است که بتوانید از تمام ظرفیت انباری خود استفاده کنید. معمولا هم بسته به نیاز مشتری، ارتفاع و تعداد قفسه های آن را تنظیم می کنند. پیشنهاد ما این است که در انتخاب نوع و متریال قفسه، حتما استحکام آن را مد نظر قرار دهید. چرا که باید بتواند وزن نسبتا زیادی را در مدت زمان طولانی تحمل کند.

انتخاب بهترین مکان در انباری برای قرار دادن قفسه بندی

با توجه به شرایط انباری که دارید، باید بهترین محل را برای تعبیه چنین قفسه بندی تعیین کنید. معمولا توصیه می شود یک بخش را برای رفت و آمد باز بگذارید؛ به همین جهت، نباید در فاصله بین در و محل مورد نظر، قفسه ای چیده شود. به علاوه، اگر انباری شما به گونه ای است که از پنجره برخوردار است، حتما باید جهت تابش نور خورشید را هم در انتخاب محل مناسب لحاظ کنید. اگر قفسه ها جایی قرار داده شوند که نور خورشید در فصل تابستان، زمان زیادی را در حال تابش به آن ها باشد، احتمال کم رنگ شدن وسایل وجود دارد. حتی ممکن است به وسایل شما، آسیب هایی در دراز مدت به وجود آید. نور خورشید می تواند استحکام قفسه ها را هم در مدت زمان طولانی کاهش دهد.

دسته بندی انواعی از وسایل در قفسه انباری آپارتمان

دسته بندی وسایل یکی از بهترین راهکارها برای برقراری یک نظم مناسب در انباری است. با توجه به قفسه ای که به کار می برید، باید وسایل را از لحاظ بزرگ و اندازه تقسیم بندی کنید. اگر قفسه ای از فضای بیشتری برخوردار است، می توانید وسایل بزرگ تر را در آن قفسه قرار دهید. عوامل دیگری هم هستند که می توانید بر آن اساس، این دسته بندی را انجام دهید؛ به عنوان مثال، می توانید بر اساس وزن وسیله، دسته بندی را ترتیب دهید. توصیه ما این است که وسایل سنگین تر را در قسمت های پایینی قرار دهید؛ زیرا استحکام این قفسه ها نسبت به طبقه های بالاتر بیشتر خواهد بود. به علاوه این که اگر قفسه توان تحمل وزن وسیله را نداشته باشد، در صورت بروز هر اتفاقی، به وسایل دیگر آسیبی نمی رسد. کارایی و میزان نیاز شما به یک وسیله نیز باید برای دسته بندی آن ها لحاظ شود. با توجه به این که برخی از وسایل مثل آچارها، نیاز به دسترسی بیش تری دارند، معمولا پیشنهاد می شود آن ها را در طبقه های مخصوص و جلویی انبار قرار دهید. 
 

پرهیز از شلوغ کردن کف انبار آپارتمان

اگر کف انبار را پر از وسایل کنید، کار خودتان را دشوار خواهید کرد. زیرا برای دسترسی به وسایل طبقه های بالاتر، باید بتوانید خود را به نزدیک قفسه برسانید. اگر کف انباری شلوغ باشد، مطمئنا دسترسی شما هم محدودتر خواهد شد. به علاوه این که ظاهر و نظم خود انباری هم بهم می ریزد. شما باید همیشه جوانب مختلف را در نظر بگیرید. این که وسایل را در کف انباری قرار دهید، سبب آسیب پذیرتر کردن آن ها می شوید. ممکن است پس از مدتی، رطوبت بیشتری به این وسایل نفوذ پیدا کند؛ یا هم این که در صورت بروز هر اتفاقی مثل آتش سوزی، نمی توانید به راحتی اقدامات لازم را انجام دهید.

استفاده بهینه از دیوار انباری

خیلی از مواقع، افراد برای طبقه بندی وسایل خود به سراغ دیوار انباری می روند. معمولا هم این مورد برای طبقه بندی وسایل باغبانی و کشاورزی انجام می شود. یک قطعه چوب را به دیوار تکیه می دهند و با توجه به امکاناتی که این قطعه چوب دارد، می توانند وسایل خود را به طور مرتب روی آن سوار کنند.

استفاده بهینه از سقف انباری

همانطور که پیش تر هم اشاره شد، باید وسایل خود را براساس میزان نیاز خود دسته بندی کنید. وسایلی که از اهمیت کمتری برخوردار اند را می توانید در سقف انباری نگهداری کنید. زیرا نیازی به استفاده از آن در مدت زمان کم نخواهید داشت. البته برای استفاده از سقف انباری برای وسایل، باید حتما نکات ایمنی را رعایت کنید. همچنین باید وزن وسایل را هم در نظر داشته باشید تا مشکلی برای شما و سایر وسایل به وجود نیاید.

تعداد بازدید این مطلب : 667
تماس با ما
آدرس: میدان حسن آباد، روبه روی درب آتش نشانی ، پلاک 3
موبایل : 09124866548 - 09122167813
تلفن : 02166701410 - 02166711464
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به مرکز فروش تجهیزات فروشگاهی در تهران می باشد .
طراحی سایت و سئو : ایران طراح